مقالات آموزشی

چاپ تراکت موثر: چه طراحی و متنی بیشترین بازده را دارد؟

چاپ تراکت موثر: چه طراحی و متنی بیشترین بازده را دارد؟

چاپ تراکت موثر: چه طراحی و متنی بیشترین بازده را دارد؟ این بزرگترین مسئله‌ای است که در هنگام چاپ تراکت در نظر گرفته می‌شود.

چاپ تراکت موثر می‌تواند بیشترین بازدهی را در راستای تبلیغات برند شما داشته باشد.

این مهم است برای اینکه یک تراکت بیشترین بازدهی را داشته باشد، باید هم از نظر طراحی و هم از نظر محتوای متنی قوی باشد.

با ما در این مطلب همراه شوید تا چاپ تراکت موثر: چه طراحی و متنی بیشترین بازده را دارد؟ را برای شما شرح دهیم.

جزئیات چاپ تراکت موثر: چه طراحی و متنی بیشترین بازده را دارد؟

جزئیات چاپ تراکت موثر در دو بخش متن و تصویر خلاصه می‌شود. همانطور که کمی قبل تر گفتیم برای اینکه چاپ تراکت موثر باشد باید متن و تصویر قوی‌ای داشته باشد.

در ادامه به نکاتی کلیدی در انتخاب طرح و متن چاپ تراکت موثر خواهیم پرداخت.

طراحی تراکت

طراحی تراکت مهمترین بخش تراکت می‌باشد.

هدف از طراحی تراکت جنبه تبلیغات و جلب توجه کثیری از مخاطبینی تعریف شده می‌باشد.

در نتیجه اولین چیزی که توجه مخاطب را جلب می‌کند باید جذاب و حرفه‌ای باشد.

برای اینکه طراحی تراکت جذاب و موثر داشته باشید به نکات زیر توجه نمایید:

طراحی تراکت واضح

گذاشتن اطلاعات بیش از حد، تصاویر زیاد یا رنگ‌های نامرتبط طراحی تراکت شما را شلوغ می‌کند، طرح تراکت هرچه ساده‌تر باشد، راحت‌تر دیده و خوانده می‌شود.

فونت تراکت:

فونت تراکت بهتر است واضح و خوانا باشد. تجربه نشان می‌دهد فونت‌های فانتزی کمی خواندن متن رو سخت می‌کند.

از طرفی اندازه فونت نیز مهم است، اندازه فونت‌ها نه خیلی ریز باشد که دیده نشود، نه خیلی درشت که جای زیادی بگیرد.

رنگ‌بندی تراکت:

استفاده از رنگ‌بندی متناسب با روانشناسی رنگ‌ها بسیار می‌تواند تاثیر‌گذار است.

از رنگ‌هایی استفاده کنید که با پیام شما و نوع کسب‌وکارتان هماهنگی داشته باشد.

به طور مثال برای یک رستوران، رنگ‌های گرم مثل قرمز و نارنجی می‌تواند اشتهاآور باشد، در حالی که برای یک کلینیک درمانی، رنگ‌های آرامش‌بخش مثل آبی و سبز مناسب‌تراست.

همچنین به رنگ متن توجه نمایید، این بدان معناست که رنگ متن و پس‌زمینه تضاد کافی داشته باشند تا متن به راحتی خوانده شود.

تصاویر در تراکت:

در طراحی تراکت ممکن است از تصاویری نیز استفاده شود.

بهتر است از تصاویر با کیفیت و جذاب استفاده کنید.

تصاویر تار یا پیکسلی کیفیت تراکت را پایین می‌آورد.

دقت داشته باشید تصاویر مستقیماً با محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهد مرتبط باشد.

استفاده از آیکون‌های ساده و مرتبط برای نکات کلیدی و شماره‌گذاری‌ها، متن را کوتاه تر و جذاب‌تر می‌نماید.

چیدمان تراکت (Layout)

چیدمان تراکت یا قرارگیری مناسب جزئیات متنی و تصاویر و… بسیار مهم است.

در چیدمان تراکت به موارد زیر اشاره نمایید:

جهت چیدمان تراکت:

جهت چیدمان تراکت باید به گونه‌ای باشد که چشم مخاطب را به سمت اطلاعات مهم هدایت کند. معمولاً در تراکت‌های با زبان فارسی چیدمان از بالا به پایین و از چپ به راست است.

فضای سفید تراکت (White Space):

اطراف متن و تصاویر اصولا در طراحی های تبلیغاتی فضای خالی بذارید. این کار باعث میشود تراکت شلوغ به نظر نرسد و چشم را خسته نکند.

اطلاعات تماس در تراکت:

 آدرس، شماره تلفن، وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی باید به نحوی برجسته باشد و در جایی مشخص قرار گیرد.

محتوای متن تراکت:

متن تراکت باید مختصر، مفید و ترغیب‌کننده باشد. برای آنکه محتوای متن تراکت مناسب باشد به نکات زیر توجه نمایید:

عنوان جذاب و گیرا (Headline):

عنوان تراکت اولین چیزی است که خوانده میشود و باید در کمتر از چند ثانیه مخاطب را جذب کند.

این عنوان می‌تواند یک مزیت اصلی یا یک سوال جذاب باشد که توجه مخاطب را به ادامه مطلب جلب کند.

پیام اصلی تراکت (Core Message):

بلافاصله بعد از عنوان، پیام اصلی شما باید مشخص باشد.

شما چه محصول یا خدمتی ارائه میدهید و چرا مخاطب به آن نیاز دارد؟

پیشنهاد ویژه یا فراخوان به اقدام (Call to Action – CTA):

مخاطب باید دقیقاً بداند بعد از دیدن تراکت چه اقدامی کند.

به طور مثال “همین امروز تماس بگیرید”، “برای رزرو کلیک کنید”، “از سایت ما بازدید کنید”، “با ارائه این تراکت تخفیف بگیرید.”

همچنین اضافه کردن یک عنصر فوریت می‌تواند بازدهی را بالا ببرد، استفاده از جملاتی مانند “فقط تا پایان هفته!”، “ظرفیت محدود!”

اعتماد سازی و اثبات (Social Proof – Optional):

اشاره به تعداد مشتریان/سال‌ها تجربه ((بیش از ۱۰ سال تجربه در خدمت شما” یا “مورد اعتماد هزاران مشتری)) می‌تواند اعتماد مشتری را تا حدی جلب نماید.

چاپ تراکت موثر

چاپ تراکت موثر بر اساس نوع کسب و کار شما و مخاطب هدف می‌تواند متفاوت باشد.

برای اینکه چاپ تراکت موثر داشته باشید به نکات گفته شده توجه نمایید.

به طور کلی نکات تکمیلی قبل و حین طراحی تراکت برای افزایش بازدهی چاپ تراکت می‌تواند به شرح زیر باشد:

قبل از طراحی مخاطب هدف خود را مشخص کنید، اینکه مخاطب هدف شما کدام قشر از جامعه با محدوده سنی مشخص است یا اینکه مخاطبانتان بخش گسترده‌ای از جامعه هستند.

سپس مشخص نمایید تراکت رو برای چه هدفی (فروش، معرفی، تخفیف) طراحی می‌کنید.

برای طراحی تراکت سعی کنید سایز و شکل مناسبی انتخاب کنید.

تراکت‌های خلاقانه با برش‌های خاص هرچند گران‌قیمت تر باشند موثر تر نیز هستند.

پس از طراحی تراکت برای چاپ بهتر است کیفیت بالا را انتخاب کنید.

تراکت حتی با بهترین طراحی و متن، اگر کیفیت چاپ پایینی داشته باشد، تأثیرگذاری چندانی نخواهد داشت.

برای توزیع تراکت بهتر است آنها را جایی توزیع کنید که بیشترین احتمال رو برای رسیدن به مخاطبان هدف داشته باشد.

هزینه چاپ تراکت موثر

هزینه چاپ تراکت موثر بسته به طرح، کیفیت چاپ و حتی ابعاد تراکت و تیراژ متفاوت است.

به طوری که طراحی یک تراکت می‌تواند بر اساس نیاز یک مشتری مجموعه ای حرفه‌ای از محتوای متنی مناسب، تصاویر و اطلاعات مرتبط باشد و یا اینکه یک تراکت ساده با متن کوتاه باشد اما مخاطبان زیادی را جذب کند.

این مهم است که شما ابتدا مخاطبان خود را بشناسید سپس متناسب با هدفی که دارید تراکت مورد نظر را چاپ کنید.

برای دریافت قیمت هزینه چاپ تراکت موثر با مشاورین ما در سرو پرینت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *